Relacja ze spotkania użytkowników Dolina Baryczy Poleca 2009/2010

2009-07-28 00:00:00

Za nami inauguracyjne spotkanie Użytkowników Znaku „Dolina Baryczy Poleca” 2009/2010, które odbyło się 27 lipca 2009. Uczestników spotkania gościła restauracja „Pałacowa” z Milicza, jedna spośród 34 Użytkowników Znaku.

Do „Pałacowej” przybyli niemal wszyscy producenci i usługodawcy, którym Kapituła Konkursu przyznała prawo do posługiwania się tym prestiżowym Znakiem przez najbliższy rok. Producenci i wytwórcy bogato zaprezentowali swoje produkty, które z przyjemnością były degustowane w przerwie spotkania. Na kilku stołach można było podziwiać i kosztować tradycyjnie wypiekane pieczywo z lokalnych piekarni – „Komyśniak” z Gądkowic, „Baryczok” z Przygodzic, chleb żytni z Cieszkowa, podawany m.in. ze smalcem, syropy i dżemy malinowe z Wierzchowic od pp. Łaniaków, miody od pszczelarzy Wacława Ratyńskiego i Piotra Czajkowskiego, karpia wędzonego z gospodarstwa agroturystycznego „Głowaczówka” w Rudzie Sułowskiej, jajka od kurek zielononóżek, gotowane na twardo z gospodarstwa ekologicznego p. Ireny Piechoty, sery kozie (twarogowy, solankowy, twardy dojrzewający z ziołami i bez) od pp. Chudzińskich. Restauracja w „Starym Młynie” z Niesułowic częstowała karpiem wędzonym i faszerowanym własnego wyrobu. DO kawy lub herbaty można było skosztować lepiuszków smielickich od p. Mróz. A pomiędzy nimi dekoracje w postaci szklanych bombek w kształcie ptaków ze Spółdzielni Socjalnej w Krośnicach, warkocze z czosnku i stroiki kuchenne z suchych roślin i zbóż, wykonywane przez p. Agnieszkę Lesiak z Odolanowa. Wyroby z loomu p. Andrzeja Kreta z Krośnic służyły i jako dekoracja ale i naczynia do ekspozycji produktów.

Spotkanie służyło przede wszystkim poznaniu się wszystkich użytkowników. Omówione zostały również istotne kwestie związane z celami Systemu Promocji, zasadami użytkowania Znaku, prawami i obowiązkami wynikającymi z posługiwania się nim i korzystania ze wspólnej promocji, koordynowanej przez Właściciela i Administratora Znaku „Dolina Baryczy Poleca” Fundację Doliny Baryczy oraz współpracującą z nią Lokalną Grupą Działania „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”.

 Prowadząca spotkanie, będąca równocześnie koordynatorem systemu promocji „Dolina Baryczy Poleca” Marta Kamińska zaprezentowała plany promocyjne na najbliższy rok, harmonogram imprez w regionie oraz poza nim, do udziału których zaproszeni są przede wszystkim użytkownicy Znaku 2009/2010 ze swoimi wyrobami i materiałami promocyjnymi. Użytkownicy Znaku będą korzystać z wydawanych przez Fundację Doliny Baryczy oraz LGD „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” materiałów promocyjnych, tj. filmy promocyjne, oznakowanie, informator, plakaty, naklejki oraz szeregu działań edukacyjnych, realizowanych w ramach projektu „Nacieszyć oczy, ciało i duszę - zintegrowana oferta przyjaznych dla środowiska produktów i usług turystycznych - Dolina Baryczy Poleca!" tj. szkolenia, doradztwo, wizyty studyjne, seminaria i konferencje, służących budowaniu wyróżniającej się oferty turystycznej na bazie walorów przyrodniczych Doliny Baryczy. W oparciu o produkty i usługi w ramach „Dolina Baryczy Poleca” powstanie szlak turystyczny, odbędą się Dni Otwarte u wybranych producentów i usługodawców a w okresie przedświątecznym impreza pt. „Dolina Baryczy – świąteczna kraina”, podczas której mieszkańcy i przejezdni będą mogli zaopatrzyć się w lokalne produkty wysokiej jakości, pożądane zarówno na świątecznym stole – tj. potrawy z karpia, wypieki, przetwory owocowe, miody, jak i na czy pod choinką – ozdoby choinkowe, stroiki z suszonych kwiatów, oryginalne upominki wykonane z naturalnych surowców.

 

Organizatorzy Konkursu i Administrator Znaku wyrażają nadzieję, że Znak Promocyjny pomoże wszystkim użytkowników w utwierdzeniu swojej pozycji na rynku a współpraca z Fundacją Doliny Baryczy i LGD „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” będzie przebiegać pomyślnie, ku satysfakcji obydwu stron.  

 

Marta Kamińska